måndag 23 januari 2012

Sinneskonflikt?

Jag älskar Mercedes hur mycket som helst. Men jag har ett problem med henne, som jag inte vet om man kan göra någonting åt heller. Hon bits. Först kan hon vara hur kelig och gosig som helst och så plötsligt blir hon jättearg och börjar bitas. Och hon biter hårt. Det här hittade jag på en sida på internet när jag googlade:


"Att en katt anfaller eller blir arg när man stryker den över ryggen och klappar den har att göra med en sinneskonflikt hos katten. Först kelar katten och allt är jättemysigt och vips så blir den alldeles vild. Kelandet påminner katten om när den var liten och blev putsad och slickad av sin mamma. Som vuxen så vill katten inte ha någon kroppskontakt med andra katter annat än vid parningen. Det uppstår därför en sinneskonflikt hos katten."

Antagligen kanske Mercedes slutar med detta när/om vi steriliserar henne. Hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar