torsdag 16 februari 2012

Mail



Efter att ha läst på olika hemsidor om sterilisering av katter, eller kastrering som det faktiskt också heter när det görs på honor, så blev jag bara förvirrad. Tänkte att vi skulle göra kastreringen på Mercedes innan vi åker utomlands i maj. Därför skrev jag ett mail till distriktsveterinärerna för att få svar på mina frågor. De finns faktiskt här i Arvidsjaur så jag ville veta om de gör kastrering av honkatter här. Detta är svaret jag fick på mitt mail:


Hej Linn,
Vi utför kastrering av honkatt hos oss i Arvidsjaur. Detta kan göras efter 6 månaders ålder. Vill du kastrera din honkatt rekommenderar jag att detta görs innan sommarperioden för att försöka undvika att infektion uppstår efter ingreppet. Katten lämnas på morgonen vid ca 9.20-9.30 och får gå hem vid kl 12-13. Boka gärna en dag där någon kan hålla koll på katten under eftermiddagen efter hemkomst. Ingen mat efter kl 21 kvällen innan, vatten går bra. För tidsbokning ring 0960-12005, telefontid alla vardagar mellan 8.00-9.00.


Så nu vet jag hur det kommer gå till och det känns bra. Vi måste boka en tid när min sambo har ledigvecka så att han kan vara med henne efter ingreppet medan jag är på skolan. Eftersom Mercedes är 8 månader nu så kan vi ju göra ingreppet nu. Men vi väntar nog några veckor till så får vi se när det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar